Erediensten

De zondagse kerkdienst is één van de pijlers van onze gemeente. Deze samenkomsten zijn vooral ‘dienst tot eer van God’, bieden volop ruimte aan muziek en zang, en vaak niet alleen met het (overigens prachtige) orgel. Tegelijk is de kindernevendienst ‘King’s Kids’ gericht op een persoonlijke relatie met Jezus. We snijden regelmatig bijzondere onderwerpen aan in themasamenkomsten.

» Bekijk welke predikanten/sprekers er de komende weken zijn.

Kerkdienst één van de pijlers van onze gemeente

De kerkdiensten op zondagmorgen zijn samenkomsten van de hele gemeente. We verwachten de aanwezigheid van God, opdat we elkaar en bovenal de Heer zelf kunnen ontmoeten, waardoor we inspiratie ontvangen en mogen groeien in ons geloof.

  • God krijgt steeds de hoogste eer in de kerkdienst.
  • Mensen voelen zich welkom, veilig en geborgen bij God en de gemeente.
  • We voelen ons uitgedaagd om te groeien in geloof en verbondenheid.

Rondom de Eredienst

Technisch team

Binnen de Kruiskerk is een beamerteam actief. Zij zorgen voor het vertonen van liederen, bijbelteksten, video en/of geluidsfragmenten en presentaties. Contact: beamerteam.kruiskerk@gmail.com.

De opnamen worden doorgegeven aan ‘uitzending gemist’, zodat u later de dienst (opnieuw) kunt bekijken.

Bloemencommissie

De bloemencommissie is verantwoordelijk voor de bloemen tijdens de erediensten. Contact: Els Bax, bouke.bax@ziggo.nl

En dankdag is dan wel heel speciaal.

Muziekgroep

Tijdens (bijzondere) erediensten levert de muziekgroep regelmatig een muzikale bijdrage.

» Kinderoppas (Lees meer) TODO
» Kindernevendienst (Lees meer) TODO

Ruimte voor muziek en zang, en niet alleen met orgel

In onze erediensten geven we volop ruimte aan mooie, verwachtingsvolle muziek. Naast het prachtige orgel neemt onze muziekgroep regelmatig een prominente plaats in. We volgen hiermee de Bijbel, die ons oproept om ons geloof onder begeleiding van veel instrumenten uit te zingen.

Bijzondere onderwerpen en thema’s in themasamenkomsten

We maken in onze kerkdiensten steeds vaker gebruik van thema’s. En met succes, kunnen we wel zeggen, want de themadiensten zijn drukbezocht en erg inspirerend. Thema’s die de afgelopen jaren op 2 of 3 achtereenvolgende zondagen voorbijkwamen:

  • Geloven, groeien, getuigen
    3 samenkomsten die elk één element van het motto van onze wijkgemeente belichtten. Tijdens de laatste dienst voegden 6 jonge mensen de daad bij het woord door te getuigen van hun geloof in Jezus Christus.
  • Kom over de brug
    Op het podium stond een brug die Jezus Christus verbeeldde, de brug tussen mens en God. Tijdens de dienst werd iedereen die Jezus als zijn of haar brug aanneemt, uitgenodigd om over de brug op het podium te wandelen. Ruim 200 mensen gingen op deze uitnodiging in.
  • De wederkomst van Jezus
    Wat vertelt de Bijbel ons over het eind der tijden? Welke gebeurtenissen wijzen op een spoedige terugkeer van de Heer? En zien we die gebeurtenissen ook om ons heen?
  • Reuzen in je leven
    Over David en Goliath, en hoe wij omgaan met een groot obstakel, een Goliath in ons leven. Een boeiend onderwerp dat na 3 samenkomsten zelfs om een 4e vroeg.
  • Wie ben ik in Jezus’ naam?
    Als je je naam, achtergrond, werk en familie weglaat, wie ben je dan écht? In het christelijk geloof kun je deze vraag verbinden met Jezus Christus: wie ben ik in Jezus’ naam?
  • Onderweg met God
    Aan de hand van verschillende Bijbelse figuren, waaronder Abraham, Nehemia en Maria, keken hoe dat werkt, onderweg zijn met de Heer.
  • De heilige Geest
    Wie is deze Geest en hoe gaat hij te werk? Wat zijn de vruchten en de gaven van de Geest? Hoe kan ik de Geest ontvangen?

Over de kerkzaal

De kerkzaal van de Kruiskerk heeft iets bijzonders. Het is niet zomaar een zaal, maar er hangt een sfeer van heiligheid, van ontmoeting met de Heer en van ‘de heiligen die ons zijn voorgegaan’. Niet alleen op zondagmorgen, maar ook doordeweeks, op stille momenten, valt dat op. De kerkzaal is dus nooit leeg.